Időmenedzsment tippek anyukáknak óvodás gyerekek mellett! – Miniskandi Home

Időmenedzsment tippek anyukáknak óvodás gyerekek mellett!


Manapság nagyon nehéz dolga van az anyukáknak, ha az időbeosztásról van szó, hogy mindenre, köztük magukra is jusson elég idő a napi teendők mellett. A gyerekek tevékenységei, a háztartási kötelezettségek és sokak számára a stresszes munkahely követelményei között sok anya már feladta a küzdelmet azért, hogy időt találjon magára, és közben minden mással is időben végezni tudjon.

A következő időgazdálkodási tippeket azért hoztuk el most nektek, hogy lássátok, mindenre van megoldás, és nem kell feladni a saját magatokkal való törődést! Ezeket a tippeket bármikor használhatjátok arra, hogy elűzzétek a stresszt, és több idő maradjon a gyerekekkel való szórakozásra, a párotokkal töltött minőségi időre, vagy akár az áhított és már-már elfeledett egyedüllétre.

 

Legyél szervezett!

Egy egyszerű szervezési rendszer megszüntetheti az elfelejtett időpontok, a dupla foglalások, az elveszett házi feladatok és sok más stresszcsapda okozta idegeskedést, amellyel az elfoglalt anyukák nap mint nap szembesülhetnek.

Mit jelent egy anyának „szervezettnek lenni”, és mennyire lehetséges ez?

Ha a szervezés néhány kulcsfontosságú területére összpontosítunk, akkor egy kis munka is már sokat segíthet. Dióhéjban, az egyik legjobb időgazdálkodási tipp: legyél rendszerezett az időbeosztásoddal, a házaddal és a fegyelmezési stratégiáddal!

Ez soknak tűnhet, de ha már van néhány terved és rendszered, akkor beidőzíthetsz egy rendszeres ellenőrzési időpontot is, amikor átnézed az egyes napok terveit, és mindig felírod ezeket a teendőket a naptárba. Így sokkal könnyebb lesz fenntartani egy kényelmes szervezési rendszert!

 

Oszd szét a feladatokat!

Igen, amikor a gyerekek odaszaladnak hozzád édesen, óriási bociszemekkel és tehetetlenül, végül mindent megteszünk értük, és ezeket a szokásokat bizony nehéz megtörni. De aztán megszületnek az ő gyerekeik, és rájövünk, hogy lehetetlen egy embernek ennyi mindent megcsinálnia!

Bár csábító, hogy minden háztartási feladatot magad végezz el (hogy minden gyorsan és helyesen történjen), hosszú távon sokkal kifizetődőbb lesz, ha erőfeszítéseket teszel annak érdekében, hogy a partneredet és a gyerekeket is bevond bizonyos folyamatokba, feladatokba.

A trükk az, hogy a házimunkát bontsd fel egyszerű részekre, és jutalmazd meg a családod tagjait, ha helyesen elvégezték azokat.

 

Multitaskingolj – de csak akkor, ha megfelelően tudod kivitelezni

A többfeladatos munkavégzés egykor az időgazdálkodási tippek sztárja volt, de mint később kiderült, nem lehet több dologra olyan szinten fókuszálni, mintha csak egyet csinálnál teljes odafigyeléssel.

 

Viszont mit szólnál egy kompromisszumhoz?

Ha szükséges, párosítsd az „esztelen feladatokat” a fókuszfüggő feladatokkal. Például: üzleti hívásokat kezdeményezhetsz napi séta közben (ne feledkezzünk meg a testmozgásról, mint fontos stresszoldóról), vagy tesztkérdéseket tehetsz fel a leckéből a gyerekeknek, miközben takarítod a konyhát.

 

Tanuld meg, mikor kell nemet mondani

Az, hogy megtanulunk nemet mondani az emberek kéréseire, nyilvánvaló időgazdálkodási tipp lehet az anyukák számára, de ettől még nem lesz egyszerűbb megtenni. Az anyukák sok olyan kéréssel találkoznak, ami nem kevés figyelmüket és idejüket igényli, és ha nemet mondanak rá, akkor gyakran csalódást okoznak valakiben.

Azonban nem mindig vesszük észre, hogy amikor túl sokszor mondunk „igent”, akkor is csalódást tudunk okozni másoknak, mert nem tudjuk megtenni a tőlünk telhető legtöbbet, ha túl sok részre szakadunk szét. Ezért fontos, hogy átgondold a prioritásaidat, és megtanulj nemet mondani olyan időigényes kérésekre, amelyek nem férnek bele a teendőidbe/napodba.

 

Válaszd a „rövidebb utat”!

Ha tudsz vacsorára előre elkészített ételt csinálni (fagyasztott étel, konzervkaja, előre felvágott zöldségek), akkor olyat készíts. Ha megengedhetsz magadnak egy olyan mosogatógépet, amely képes kezelni az öblítetlen edényeket, akkor azt válaszd.

Az időgazdálkodási tipp, amelyet érdemes megjegyezni, az, hogy keresd meg a legrövidebb utat, ami a célodhoz vezet (az irodába való eljutás, a házi feladat elvégzése, a ház takarítása), és azon menj végig!

 

Legyen rutinod!

A rutinok olyan időgazdálkodási tippek, amelyek mentális energiát és stresszt takaríthatnak meg. Nem pusztán arról beszélünk, hogy mindig ugyan abban az időpontban menj lefeküdni és kelj is fel mindig ugyan akkor, hanem olyan dolgokról is, mint például hogy mi legyen a vacsora, a házimunkák körforgása, és a partnerrel való együttlét is tartozhat ide (neked is megvannak az igényeid).

Lehet, hogy ez elsőre kissé túl „automatizáltnak” hangzik, de gondolj bele. Amikor nem kell attól tartanod, hogy hetente újra feltaláld a spanyolviaszt ("Mit nem ettünk egy ideje?" "Mikor mostam fel utoljára?" "Mikor voltunk utoljára itt meg ott?"), az elméd szabadon koncentrálhat a nap hátralévő részére, és felszabadul arra az időre, amikor ezeket a dolgokat terveznéd meg minden héten!

Találj ki egyszerre pár menüt előre, amit hetente váltogatva el tudsz készíteni, így változatosnak fog tűnni az étkezés, és neked sem kell mindig kitalálnod valami újat. Ugyan így a takarítással, jelöld ki, hogy melyik nap minek kell meglennie, és aznap csak azt intézd el, így folyamatosan rend lesz, és nem kell tartanod attól, hogy valamit nem csináltál meg a héten. A programokat is előre eltervezhetitek, melyik nap legyen a társasest, melyik nap a mozizásé, és mikor mentek kirándulni.

 

Legyél rugalmas!

Bár fontos, hogy legyen elképzelésed arról, hogy hogyan nézzen ki az időbeosztásod, fontos, hogy a dolgok elég rugalmasak legyenek ahhoz, hogy alkalmazkodni tudjanak az olyan váratlan eseményekhez, amelyekkel az anyukák gyakran találkoznak, mint például a beteg gyerekek, a kiömlött tej és az időnkénti összeomlás.

Legyen ritmusa a napnak, de némi tartalék idővel és néhány tartalék tervvel levezetheted azt a stresszt, ami a váratlan dolgokkal keletkezne, és megakadályozhatod, hogy egy időbeosztási probléma felborítsa az egész napot (vagy hetet).

 

Vigyázz magadra Te is!

Miközben gondoskodsz a szülői, párkapcsolati, háztartási és munkahelyi kötelezettségeidről, könnyen előfordulhat, hogy az önmagunkról való gondoskodást az utolsó helyre tesszük a listán. Az öngondoskodás azonban nem csak a fizikai és érzelmi egészség érdekében fontos, hanem egy jó időgazdálkodási tipp az anyukák számára.

Ugyanis amikor fáradtak vagyunk vagy nem ettünk elég egészséges táplálékot ahhoz, hogy a legjobban működjünk, gyakran kevésbé vagyunk termelékenyek és szervezettebbek, és ez a tisztánlátás hiánya azt eredményezheti, hogy több időt veszítünk el a nap folyamán, és kevesebb idő áll rendelkezésre minden egyéb elvégzésére.

Tehát figyelj oda a minőségi alvásra, táplálkozz egészségesen, és kövesd az anyákra vonatkozó egyéb öngondoskodási stratégiákat, és akkor a legjobban fogsz működni – és kevésbé leszel stresszes!